رابطه ی یک اتاق کار مرتب و افزایش بازدهی عملکرد

اتاق کار ما می تواند دقیقا به همان مکان جذابی تبدیل شود که ساعت های طولانی در روز را در آن بگذرانیم و خسته نشویم. از میز کار مان و استانداردهای ابعادی آن بگیرید تا چیدمان روی آن بر اساس فاکتورهای کیفی و تا گیاهانی که در گوشه ی اتاق مان روبروی پنجره گذاشته ایم همه و همه نکاتی ظریف هستند که رعایت تک تک آن ها می تواند کارکرد و بازدهی کارکرد ما را بیش از آن چه تصور می کنیم افزایش دهد.

تصویر مفهومی اتاق کار آرنجینک

راهنمای گام به گام برای داشتن یک اتاق کار زیباتر

  1.  از صندلی مناسب که ارگونومی استاندارد را رعایت کرده استفاده کنید. نیلپر صندلی های راحت و زیبایی دارد که شما را برای حداقل 5 سال از خرید مجدد بی نیاز می کند.
  2. یک چراغ مطالعه ی سِت با میز شما هم به زیبایی دکوراسیون اتاق کار شما کمک می کند، هم از نورافشانی زیاد کل اتاق در زمان هایی که نیاز به مطالعه ی طولانی مدت یا کار بر روی لپ تاپ و یا کاغذ روی میز دارید جلوگیری می کند. اخیرا چند مدل چراغ های مطالعه ی LED لمسی در شهر کتاب دیدم که هم خیلی کم جا بودند، هم شیک و نور ملایمی را روی سطح پخش می کردند.
  3. اگر در اتاق کار تان زیاد با مانیتور سر و کار دارید، از یک مانیتور بزرگ استفاده کنید تا هم بتوانید چند صفحه را با هم باز کنید، هم هوای چشمانتان را داشته باشید. خودم چند سالی می شود از SyncMaster P23500 سامسونگ استفاده می کنم و بسیار راضی هستم. البته الآن مدل های به روزتر با قیمت های مناسب زیاد است. بد نیست سری به اینجا بزنید.
  4. اگر لپ تاپ دارید و باز هم زیاد با آن کار می کنید، بگذارید لپ تاپ پی سی دسکتاپ شما باشد. از مانیتور، موس و کیبورد جانبی استفاده کنید. و برای تنظیم ارتفاع مانیتور با خط دیدتان اینجا را ببینید.
  5. آن سیم موس را که زیر مانیتور گیر کرده آزاد کنید؛ اگر طول سیم کم است از یک رابط USB کمک بگیرید. موس پد رشته رشته شده تان را همین امروز عوض کنید سیم های درهم پشت میز را با یک تکه سیم مفتول نیمه خشک طوری که آزادی حرکت سر سیم ها را نگیرد و یا بست های مخصوص جمع و جور کنید. یک کم به این موارد ریز اما مهم که هر روز اعصابتان را خُرد می کند بیشتر بها دهید!
  6. اسنادتان را دسته بندی کنید. در پایان هر روز کاری، هیچ برگه ی مستقلی را روی میز یا در کازیوی خود رها نکنید. تجربه نشان داده است آن برگه هیچ وقت از جایش تکان نمی خورد. پاپکو که محصولی با کیفیت و تولید ملی ست می گوید «با او اسناد و مدارک تحت کنترل شماست».
  7. دیوار اتاق کار تان را با تابلو ها و عکس هایی که با هر بار دیدنشان انرژی می گیرید تزیین کنید. شلوغ کاری هم نکنید. زیبایی + سادگی.
  8. ساعت دیواری فراموش نشود. دقیق هم باشد؛ این که شما دوست دارید همیشه 15 دقیقه جلو باشد خوب است، اما مراجعه کننده ی شما یا همکار اتاق بغلی چه گناهی دارد بی خود استرس بگیرد؟!
  9. بسته به این که چقدر نور در اتاق دارید، از گل های آپارتمانی برای همنشینی در اتاق کار تان کمک بگیرید. واقعا حال شما و مراجعه کنندگان تان را بهتر می کند. به اینجا یک نگاهی بیاندازید.
  10. اگر اتاق کار تان فضا داشت و شرایط ش هم مهیا بود، یک کاناپه یا صندلی تنبل گوشه اش بگذارید که هر چند ساعت یکبار از پشت میز بلند شوید و چند دقیقه روی آن استراحت کنید. خستگی تان را در می آورد.
  11. با هم اتاقی هایتان یا همکاران دیگر اتاق ها یک کتابخانه ی نُقلی اما شیک در اتاق بگذارید و هر از چند گاهی با کتاب های جدید تکمیلش کنید. برای گرفتن ایده های بیشتر در مورد کتابخوانی می توانید از پیشنهادهای آرنجینک کمک بگیرید.

احسان گرجی

مدرس رهبری و توسعه فردی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *