منتظر پرسیدن این سوالات در مصاحبه شغلی آینده باشید!

یک مصاحبه شغلی نه محل جنگ است، و نه موضوعی بی اهمیت و فُرمالیته. یک مصاحبه شغلی فرصتی ست برای آشنا شدن با کسی که می تواند ستاره ی آینده ی یک محل کار باشد. برگزاری یک مصاحبه شغلی موفق — فارغ از نتیجه ای که حاصل می شود — یک تخصص است. موفقیت در یک مصاحبه  شغلی نیز برای فرد متقاضی یک هنر است که با پیش آگاهی نسبی از کلیات آن در کنار یک رزومه ی سالم و درخشان و همچنین یک نگرش مثبت می تواند شغلی رویایی و ایده آل را برای وی به ارمغان بیاورد.

تصویری از مصاحبه شغلی و پنج علامت سوال

5 سوال متفاوت در مصاحبه شغلی

این 5 سوال متفاوت هوش هیجانی (EQ) و هوش تیمی (TQ) شما را در یک مصاحبه شغلی به چالش می کشند:

  1. چرا فکر می کنید ما باید شما را استخدام کنیم؟
  2. آیا تیم وُرکر خوبی هستید؟ چطور می توانید اثبات کنید؟
  3. فرض کنیم همکار شما استعفا می دهد. من از ترس استعفای شما، مبلغی را به حقوقتان اضافه می کنم. چه عکس العملی نسبت به این افزایش بی موقع حقوقتان نشان می دهید؟ اصلا برایتان مهم است؟!
  4. آیا فردی قابل اعتماد هستید؟
  5. رنگ زرد را چطور برای یک نابینا توصیف می کنید؟ آبی را چطور؟

احسان گرجی

مدرس رهبری و توسعه فردی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رویداد پیشنهادی

در آخرین گام از رویدادهای باکس تابستان OrangeInk، می آموزیم چگونه به سوپراستار شغل مان تبدیل شویم؟ سوپر استارهای هر شغل چکار می کنند که اینقدر خواستنی و درجه یک هستند؟ آن ها به چه ظرایف کاری پایبند هستند که #جنون_کیفیت آن ها در کارشان آن ها را به رویاهای دیگران برای حضور در تیم شان تبدیل کرده است؟ در این کارگاه آموزشی با تِم #توسعه_شغلی 21 راه برای تبدیل شدن به سوپراستارهای شغل مان را با هم مرور می کنیم. این کارگاه در 24 شهریور 96 برگزار می گردد.