فیدبک دستاوردهای سیستم را زیادتر می‌کند. در علمِ کنترل داریم که فیدبک مثبت اگر همیشگی باشد منجر به متلاشی شدن سیستم می‌شود. درست همینجاست که تلاقی جالبی بین علوم مدیریتی و مهندسی پدیدار می‌شود: فیدبک منفی به پایستاری سیستم کمک می‌کند.

فیدبک مثبت، فیدبک منفی؛ کدام فیدبک؟

اما منظور از فیدبک چیست؟ فیدبک می‌تواند یک تایید ساده ولی به‌موقع روی یک فرآیند در حال اجرا باشد، یا برساخت تلاش‌‌های اصلاحی روی روندی باشد که خروجی مطلوب را از لحاظ فنی، همخوانی روش‌ها و یا صحت استراتژی نمایش نمی‌دهد. فیدبک چه به صورت رسمی یا دوستانه باشد، از نگاه مدیریت مدرن منابع انسانی نیازمند وجود «کانال‌های فیدبک» در مجموعه است که آگاهانه و در گلوگاه‌های درست و هوشمندانه خلق شده است. در یک سیستم با شعور استراتژی متعالی، انواع فیدبک‌های مثبت و منفی از جانب ناظران سیستم، کارشناسان مجموعه و مدیران سازمان در حال ارائه و دریافت است.

فیدبک مثبت که چرایی تایید را بیان نمی‌کند در یک سیستم فیدبک عالی جایی ندارد، همانگونه که یک فیدبک منفی که راهکارهایی برای به‌تر شدن و نیک‌بودی مجموعه عنوان ارائه نمی‌دهد. طراحی سیستم فیدبک و Kudos به روش آرنجینک به شما کمک می‌کند کانال‌هایی بیآفرینید که همه‌ی بازخوردهای منفی و مثبت دیده شوند، فیدبک‌های منفی با راهکارهای بهبود روش‌ها همراه باشند، فیدبک‌های مثبت با تبیین چرایی وجود، خود را تقویت کنند، و حالِ خوب منابع انسانی در مجموعه لحاظ شود.

ما در آرنجینک باور داریم

مدیریت منابع انسانی اثربخش بدون توجه به کیفیت روابط انسانی امکان‌پذیر نیست.

طراحی سیستم فیدبک و Kudos به روش آرنجینک

  • 1 |مطالعه سیستم و روش‌ها|

    توضیحات بیشتر

    در گام نخست سیستم‌ها و روش‌های جاری سازمان، پروتکل‌های ارزیابی و کانال‌های گزارش‌دهی توسط آرنجینک مورد مطالعه دقیق قرار می‌گیرد.

  • 2 |مصاحبه اعضای تیم‌ها|

    توضیحات بیشتر

    در گام دوم اعضای تیم‌های کاری در فضایی صمیمی اما حرفه‌ای مصاحبه می‌شوند و شناخت آنان نسبت به مفهوم فیدبک، حس آن‌ها از دریافت فیدبک، آمادگی آنان نسبت به ارائه فیدبک به همکاران و مدیران، و تاثیرگذاری فیدبک برای آن‌ها سنجیده می‌گردد.

  • 3 |همفکری با مدیران تیم‌ها|

    توضیحات بیشتر

    در گام سوم در جلسات همفکری با مدیران سازمان انتظارات مجموعه از برقراری کانال‌های فیدبک، آماده‌سنجی اعضای تیم‌ها برای دریافت و به‌کاربستن فیدبک‌های منفی و مثبت، و ظرفیت سازمان در خلق سیستم فیدبک و Kudos گفت و شنود می‌شود.

  • 4 |کشف گلوگاه‌های فیدبک|

    توضیحات بیشتر

    در گام چهارم و با تکیه بر دانش ترکیبی مهندسی کنترل و علوم مدیریتی، و نظر به گام‌های یک الی سه، گلوگاه‌های فیدبک در سازمان شناسایی می‌شوند.

  • 5 |طراحی کانال‌های فیدبک|

    توضیحات بیشتر

    در گام پنجم می‌کوشیم با به‌کارگیری ظرافت‌ها و دوراندیشی‌های سرویس دیزاین و در نظرگیری بهترین رابط کاربری و موثرترین تجربه کاربری سیستم ارائه و دریافت فیدبک و Kudos شخصی‌سازی شده برای سازمان شما را طراحی کنیم.

  • 6 |طراحی کارت‌های Kudos|

    توضیحات بیشتر

    کارت‌های Kudos با طراحی اختصاصی آرنجینک برای سازمان شما کمک می‌کنند تجربه‌ی ارائه و دریافت فیدبک چابک، موثر و دوست‌داشتنی را برای منابع انسانی خودتان بیآفرینید.

  • 7 |پیاده‌سازی سیستم فیدبک و Kudos روی اتوماسیون داخلی مجموعه|

    توضیحات بیشتر

    در گام هفتم سیستم طراحی شده فیدبک و Kudos را در همراهی با مهندسین آی‌تی مجموعه شما روی اتوماسیون داخلی سازمان شما پیاده‌سازی می‌کنیم تا همواره به عنوان یکی از ابزارهای ویژه سازمان شما و اضافه شده به سرمایه‌های خلق شده تلقی گردد.

  • 8 |آموزش سیستم فیدبک و Kudos به کارکنان و مدیران سازمان|

    توضیحات بیشتر

    آموزش یک سیستم تازه تاسیس در سازمان شما حلقه‌ی مفقوده‌ی بهره‌وری مجموعه در به‌کارگیری آن سیستم و خلق حسِ خوب در تجربه‌ی کاربری با آن سیستم است. در گام هشتم آموزش‌های عملی سیستم فیدبک و Kudos سازمان شما به کارکنان و مدیران توسط آرنجینک ارائه می‌گردد.

    Feedback Training

  • 9 |مطالعه سیستم فیدبک و Kudos در حین اجرا و Debugging|

    توضیحات بیشتر

    آرنجینک متعهد است روند طراحی و پیاده‌سازی سیستم فیدبک و Kudos را در سازمان شما تا مشاهده و تحلیل سیستم حین کار، کاستی‌زدایی، تقویت و دستیابی به بالاترین کیفیت در حین اجرا دنبال کند. این کار برای ما لذتبخش است.

چرا کارت‌های Kudos آرنجینک می‌توانند مکمل خوبی برای سیستم فیدبک باشند؟

همانطور که در بالا اشاره شد، کارت‌های Kudos آرنجینک در طراحی سیستم فیدبک و پیاده‌سازی آن گامی موثر به شمار می‌آیند. Kudos با پیشینه‌ی واژگانی خود که ریشه در یونان باستان دارد به معنای «تشویق در قبال انجام یک کار خوب» می‌باشد. حال آرنجینک در دیزاین و عملیاتی‌سازی سیستم فیدبک در سازمان شما این امکان را فراهم آورده که با تلفیق کارت‌های Kudos و متد ارائه فیدبک The 4 Suits مسیری تسهیل شده، هوشمند و ارزش‌آفرین برای ارائه و دریافت فیدبک در سطح کلیه‌ی منابع انسانی مجموعه از جمله کارمندان و مدیران خلق کند.

تو بی‌نظیری!

مرسی که کنارمون در تیم هستی و همیشه deadline ها رو بموقع به انجام می‌رسونی!

تو خیلی توانمندی!

فکر می‌کنم دیروز در جلسه‌ی پرزنتیشن تمرکز کافی رو نداشتی و خودت نبودی. نگران نباش… من مطمئنم با تمرین بیشتر هفته‌ی بعد همه رو شگفت‌زده خواهی کرد!

بهت افتخار می‌کنیم!

اینکه همیشه وقتی همه به راه A یا B فکر می‌کنند تو یه راه جذاب اون وسط‌ها مثل J یا M پیدا می‌کنی و خیال همه‌مون رو راحت می‌کنی باعث می‌شه به همکاری با تو افــــــــتخار کنیم! راستی به ما هم یاد می‌دی؟