فیدبک دستاوردهای سیستم را زیادتر میکند. در علمِ کنترل داریم که فیدبک مثبت اگر همیشگی باشد منجر به متلاشی شدن سیستم میشود. درست همینجاست که تلاقی جالبی بین علوم مدیریتی و مهندسی پدیدار میشود: فیدبک منفی به پایستاری سیستم کمک میکند.
فیدبک مثبت، فیدبک منفی؛ کدام فیدبک؟
اما منظور از فیدبک چیست؟ فیدبک میتواند یک تایید ساده ولی بهموقع روی یک فرآیند در حال اجرا باشد، یا برساخت تلاشهای اصلاحی روی روندی باشد که خروجی مطلوب را از لحاظ فنی، همخوانی روشها و یا صحت استراتژی نمایش نمیدهد. فیدبک چه به صورت رسمی یا دوستانه باشد، از نگاه مدیریت مدرن منابع انسانی نیازمند وجود «کانالهای فیدبک» در مجموعه است که آگاهانه و در گلوگاههای درست و هوشمندانه خلق شده است. در یک سیستم با شعور استراتژی متعالی، انواع فیدبکهای مثبت و منفی از جانب ناظران سیستم، کارشناسان مجموعه و مدیران سازمان در حال ارائه و دریافت است.
فیدبک مثبت که چرایی تایید را بیان نمیکند در یک سیستم فیدبک عالی جایی ندارد، همانگونه که یک فیدبک منفی که راهکارهایی برای بهتر شدن و نیکبودی مجموعه عنوان ارائه نمیدهد. طراحی سیستم فیدبک و Kudos به روش آرنجینک به شما کمک میکند کانالهایی بیآفرینید که همهی بازخوردهای منفی و مثبت دیده شوند، فیدبکهای منفی با راهکارهای بهبود روشها همراه باشند، فیدبکهای مثبت با تبیین چرایی وجود، خود را تقویت کنند، و حالِ خوب منابع انسانی در مجموعه لحاظ شود.
طراحی سیستم فیدبک و Kudos به روش آرنجینک
چرا کارتهای Kudos آرنجینک میتوانند مکمل خوبی برای سیستم فیدبک باشند؟
همانطور که در بالا اشاره شد، کارتهای Kudos آرنجینک در طراحی سیستم فیدبک و پیادهسازی آن گامی موثر به شمار میآیند. Kudos با پیشینهی واژگانی خود که ریشه در یونان باستان دارد به معنای «تشویق در قبال انجام یک کار خوب» میباشد. حال آرنجینک در دیزاین و عملیاتیسازی سیستم فیدبک در سازمان شما این امکان را فراهم آورده که با تلفیق کارتهای Kudos و متد ارائه فیدبک The 4 Suits مسیری تسهیل شده، هوشمند و ارزشآفرین برای ارائه و دریافت فیدبک در سطح کلیهی منابع انسانی مجموعه از جمله کارمندان و مدیران خلق کند.