آموزش مهارت‌های نرم سازمانی

آموزش در راهکارهای پویا نارنجی با تکیه بر دیزاین تجربه یادگیری طراحی و اجرا می‌گردد. ما اعتقاد داریم خلق تجربه یادگیری با رعایت استانداردهای بالای آن گامی فراتر از آموزش‌های متداول محسوب می‌شود، و در تدوین و پیاده‌سازی این طرح مکانیزم‌ها و دینامیزم‌های به‌روز دیزاین پایدار تجربه یادگیری مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین آموزش‌ها در شرکت راهکارهای پویا نارنجی به جلسات آموزش محدود نمی‌شوند، و سنجش اثرگذاری آموزش در فاصله‌ی کوتاهی پس از اجرای آموزش، منتورینگ تعمیر و نگهداری آموزش و ارائه‌ی گزارش‌های مکتوب و موثر در این زمینه از مشخصات طرح‌های آموزشی ما قلمداد می‌شوند.

  • اجایل ورکینگ

    چابک‌سازی تیم

    آشنایی با مبانی و روش‌های تیم‌های چابک

  • فیدبک ترینینگ

    ایجاد جریان سازنده بازخورد در سازمان

    تمرین انواع تکینیک‌های ارائه و دریافت فیدبک موثر در محیط کار

  • تجربه همکاری

    شکل‌گیری تجربه مثبت کارکنان در سازمان

    آفرینش تجربه همکاری سودمند و شیرین با آگاهی از انتظارات طرفین

  • تفکر و خلاقیت

    بهره‌مندی از قدرت تفکر در حل مساله

    تحلیل و تثبیت مدل تفکر کارکنان و مدیران خوش‌فکر در مواقع بحرانی

  • دیزاین و برگزاری جلسات

    برگزاری جلسات مفید و دوست‌داشتنی

    آشنایی با دیزاین جلسات کوتاه و بلند با خروجی‌های قابل لمس برای سازمان

آموزش مدیریت منابع انسانی برای مدیران غیر منابع انسانی

ما در راهکارهای پویا نارنجی مفتخریم با حضوری متوالی در پروژه‌های پژوهشی بین‌المللی ضمن آگاهی از گرایه‌های مدیریت منابع انسانی و آموزش منابع انسانی در مقیاس جهانی، تغییراتی موثر در این بخش‌ها در زیست‌بوم صنعت در کشورمان ایران پیشنهاد بدهیم، تا پویایی و مدیریت دانش در حوزه‌های متنوع HR ارتقا پیدا کند، بسترهای یادگیری لذتبخش و کارآمد در موضوعات مدیریت منابع انسانی پدید آید و برای سازمان‌ها مناسب‌سازی شود، و سرمایه انسانی ارزشمند داخلی برای حضوری ارزش‌آفرین در همکاری‌های خارجی نیرومند گردند.

کارگاه مدیریت منابع انسانی برای مدیران غیر منابع انسانی

  1. مبانی موثر رویکرد مدیریت منابع انسانی (HRM)
  2. شناخت شخصیت سازمان و نقش‌مندی ساختار مدیریت منابع انسانی
  3. پیاده‌سازی نگرش Bottom-up در تیم و سازمان
  4. تعادل‌آفرینی بین رابطه انسان و کار با تحلیل و اجرایی‌سازی نمودارهای لیدرشیپ
  5. مدیریت تجربه کارکنان
  6. دیزاین نقشه سفر کارکنان
  7. شناخت پیکره‌ی شغل و وظایف
  8. مدیریت فعالیت و فرآیند‌ها برای شغل
  9. اصول کنترل مدرن در تحلیل شغل
  10. مدیریت آثار ریسک شغل‌ها و منابع انسانی

کارگاه مربی‌گری

  1. چرخه یادگیری و نقش آموزش‌دهنده
  2. رویکردهای کارآمد و تِرند آموزش
  3. آفرینش تجربه یادگیری (Learning experience creation)
  4. کوچینگ و منتورینگ
  5. نیازسنجی آموزش (Needs analysis)
  6. برنامه‌ریزی آموزش (Lesson planning)
  7. سنجش برای یادگیری (Assessment for learning)
  8. مربی‌گری مهارت‌های نرم
  9. روش‌های بازنگری و ترمیم آفرینش تجربه یادگیری
  10. مربی‌گری و طراحی مسیر شغلی (Career journey coaching)

کارگاه اصول و فنون مصاحبه‌گری حرفه‌ای

  1. دیزاین چابک مسیر استخدام و جذب (Agile recruitment)
  2. تکنیک‌های بهینه غربالگری رزومه
  3. بایدها و نبایدهای مصاحبه شایسته_محور
  4. برگزاری جلسات پنل مصاحبه
  5. تقویت برند کارفرمایی در مسیر مصاحبه
  6. مذاکرات بُرد-بُرد در جزییات موقعیت شغلی
  7. برگزاری روز اول کاری (Onboarding day)
  8. جامعه‌پذیری با فرهنگ سازمانی (Cultural intelligence & adaptability)
  9. حدود انعطاف‌پذیری در مسیر استخدام
  10. اثرات جبران‌ناپذیر یک استخدام اشتباه

کارگاه مدل ارزیابی تعالی منابع انسانی

  1. ظرفیت‌آفرینی در تعالی منابع انسانی در سازمان (People excellence capacity)
  2. ذهنیت رشد در مسیر نیک‌بودی منابع انسانی (Growth mindset in HR wellbeing)
  3. منطقه رشد همجوار برای منابع انسانی (Zone of proximal development)
  4. طراحی پروفایل رشد سرمایه انسانی
  5. هدف‌گذاری توانمندساز در مسیر تعالی منابع انسانی
  6. ارزشیابی تعالی منابع انسانی سازمان
  7. انطباق‌پذیری اهداف و چشم‌اندازهای مشترک در تجربه همکاری
  8. افزایش رضایتمندی در تجربه همکاری
  9. پرورش رهبران بدون عنوان در یک سازمان متعالی (Leaders without titles)
  10. پیدایش سفیران برند در یک سازمان متعالی (Brand ambassadors)

کارگاه مبانی تسهیل‌گری و راهبری سازمانی

  1. مرور و نقش‌مندی در کانال‌‎های تسهیل‌گری در سازمان (Facilitating & mediating)
  2. سنجش آمادگی سازمان برای جریان تفویض اختیارات (Hersey & Blanchard Model)
  3. تکنیک‌های رهبریت برای تحقق چشم‌اندازها و ماموریت‌های سازمان (Visionary leadership)
  4. کنترل پذیری ساختار فیدبک (Controllability)
  5. رویت پذیری در ساختار فیدبک (Visibility)
  6. فیدبک و پایستاری سیستم (Sustainable systems)
  7. آنالیز امکانپذیری فیدبک (Feedback feasibility)
  8. فیدبک به روش 4 Suits
  9. کیفیت‌بخشی به تسهیل‌گری سازمانی با شاخص‌های 4 Maxims
  10. آشنایی و استفاده از ابزار Kudos در فیدبک

کارگاه ارزیابی عملکرد شایستگی-محور

  1. تجزیه و تحلیل شغل
  2. پیکربندی عملکرد (Performance vs. competence)
  3. ارزش‌کاوی شغل (Job value-seeking)
  4. تدوین پرسشنامه‌های ارزیابی اعضای تیم
  5. تدوین پرسشنامه‌های ارزیابی هم عرض (Layer evaluation)
  6. تدوین پرسشنامه‌های خودارزیابی (Self-assessment)
  7. برگزاری مصاحبه‌های بریفینگ ارزیابی عملکرد شایستگی-محور
  8. نگارش فرمول ارزیابی عملکرد شایسته‌نگر (Merit-based evaluation)
  9. داده‌کاوی در ارزیابی عملکرد شایستگی-محور (Solution-oriented data journey)
  10. برگزاری مصاحبه‌های فیدبک ارزیابی عملکرد شایستگی-محور

کارگاه دیزاین و برگزاری جلسات

  1. مواجهه نزدیک با موضوع، رویکردهای Deductive و Inductive
  2. دیزاین یک جلسه (Meeting design)
  3. برنامه‌ریزی برای یک جلسه (Meeting planning)
  4. کیفیت‌بخشی به جلسات با شاخص‌های اصول دیالوگ Grice
  5. آشنایی و استفاده از فیدبک Prompt در جلسات
  6. مدیریت تضادها در جلسات (Conflict management)
  7. مدیریت بهینه پویایی جلسات حضوری و آنلاین (Dynamics management)
  8. مدیریت تمرکز موضوعی در جلسات (Consistency management)
  9. بهینه‌سازی و استفاده‌ی به اندازه از انواع دیدافزارها در جلسات (Visual aids deployment)
  10. دیزاین و برگزاری جلسات بحرانی (High-stake meetings)