افزایش بهره وری با نکات و تکنیک های تیم فریس

هیچ کس به اندازه ی تیم (Tim Ferriss) در مورد بهره وری نمی داند. او به عنوان یک نویسنده و سرمایه گذار در مرحله ی اولیه، با پرفروش ترین کتاب هایش مانند هفته ی کاری 4 ساعته و آخرین اثرش، ابزارهای تیتان، درهای بهره وری را به روی میلیون ها نفر گشوده است.

کسانی که می خواهند در سال جاری میزان بهره وری شان را افزایش دهند، توصیه های فوق العاده ی تیم را از دست ندهند.

افزایش بهره وری با این 5 نکته!

اول برویم سراغ مهمترین نکته! چگونه باید اولویت های خود را تنظیم کنید؟ برای آماده سازی خودتان برای موفق شدن در افزایش بهره وری، تیم 5 نکته را برای شروع روزتان پیشنهاد می کند:

  • روزتان را با نوشتن اهداف تان شروع کنید. تیم کتاب یادداشت های 5 دقیقه ای را پیشنهاد می کند. تنها چند دقیقه هر روز صبح می تواند ساعت ها زمان شما را از هدر رفتن نجات دهد و از پراکندگی تلاش روزانه ی شما جلوگیری کند. هر روز صبح بر روی آنچه که واقعا برای شما مهم است تمرکز کنید.
  • بر انجام کارهای مناسب در مقابل خوب انجام دادن کارها تمرکز کنید. درست و خوب انجام دادن کارها آن ها را مهم نمی کند. اگر شما روی چیزهای اشتباه تمرکز کنید، اپلیکیشن های جدید می توانند کار بیشتری ایجاد کنند. تیم کتاب مدیر اجرایی نوشته ی پیتر دراکر را پیشنهاد می کند که از نظر او بهترین کتاب در این مبحث است.
  • هنگامی که در شک و تردید هستید، مهم ترین کاری که باید انجام دهید همانی است که معمولا باعث ناراحتی شما می شود، که اغلب شامل احتمال رد شدن، ناراحتی یا شکست می شود.
  • صبح ها قبل از چک کردن ایمیل حداقل 60 دقیقه را نگه دارید تا روی آزاردهنده ترین چیز کار کنید. در اینجا، «روزمره های صبحگاهی کامل» تیم پیشنهاد می گردد.
  • با استناد به GTD (مخفف رایجی برای Getting Things Done نام کتابی از David  Allen است. این کتاب یک سامانه مدیریت زندگی و کار را برای بهره وری و انجام کارهای بیشتر با استرس کمتر پیشنهاد می‏کند.) حرکت بعدی خود را  در مورد هدف پیش رو انجام دهید که 20 دقیقه یا کمتر زمان می برد، سپس آن را بپذیرید. به عنوان مثال، «پاک کردن میز» بسیار گسترده است. اما بدون نیاز به تصمیم گیری، باید بسیار آسان باشد. در آن مثال «تمام موارد بی اهمیت تصادفی را روی برگه های یادداشت بنویسید و سپس کاغذها را رها کنید.» یا «همه ی کاغذها را بردارید و روی زمین  برای بررسی دقیق بعدی در ساعت 5 بعد از ظهر روی هم جمع کنید.» (سپس در برنامه ی Evernote (یادآور گوشی) یک یادآوری تنظیم کنید.) این طور بهتر است.
تصویر تیم فریس، کوچ معروف پیشرفت شغلی و ارتقای بهره وری

هنگامی که در شک و تردید هستید، مهم ترین کاری که باید انجام دهید همانی است که معمولا باعث ناراحتی شما می شود، که اغلب شامل احتمال رد شدن، ناراحتی یا شکست می شود.

تیم فریس

برای افزایش بهره وری حواس تان را جمع کنید!

هنگامی که مهم ترین کارهای خود را برای به انجام رساندن تعیین کرده اید، مهم است که عوامل حواس پرتی خود را برطرف کنید و بر تمایل طبیعی خود برای به تعویق انداختن کارها  غلبه کنید. تیم ابزارهای زیر را توصیه می کند:

  • برای کمک به تمرکز هر بار که یک صفحه را در Chrome باز می کنید، ابزار Momentum (یک صفحه جدید اینترنتی که به ایجاد آرامش و بهره وری تان کمک می کند) را بررسی کنید.
  • برای پیگیری خودکار کارهایتان و برنامه ریزی موارد ارسالی در آینده، بومرنگ Gmail را امتحان کنید.
  • برنامه ی Emailga.me به تیم کمک می کند تا حدود 50٪ در چک کردن ایمیل هایش سریع تر باشد.
  • تکنیک Pomodoro (تکنیک مدیریت زمان) تیم را در کارش متمرکز  نگه می دارد.
  • چای قرمز پوئر و روغن نارگیل پس از بیدار شدن به جای قهوه برای حفظ انرژی مفید است. این دقیقا همان کاری است که تیم انجام می دهد.

حالا که شما عوامل حواس پرتی را کنار گذاشتید، تیم ابزارهای زیر را برای کار شما توصیه می کند:

  • برنامه ی Evernote اولین ابزار  تیم است. او روزانه بیش از 10 بار از آن استفاده می کند؛ برای همه تحقیقات، ذخیره ی صفحات وب برای خواندن آفلاین، حذف کاغذهای اضافی از خانه، و غیره.
  • برای نوشتن به طور ویژه، تیم برنامه ی Scrivener را دوست دارد ، پردازنده ی ویژه ی نوشتار که او در هنگام نوشتن آخرین کتاب هایش استفاده می کرد.
  • برنامه ی Jumpcut به کاربران اجازه می دهد که کلیپ برد های خود را به تعداد 30 کپی گسترش دهند. چی از این بهتر؟
  • برای برنامه ریزی سرمقاله، روند کار و ارتباطات، تیم از برنامه های  Trello و Slack استفاده می کند. او می گوید: «آنها با هم به زیبایی کار می کنند».
  • یک مورد جدیدتر به « لیست برنامه های صرفه جویی در زمان» تیم، شرکت Shyp  است که برای تمام موارد حمل و نقل از آن استفاده می کند. «شما باید آن را امتحان کنید تا باورتان بشود که چقدر جذاب است».
  • دستگاه AeroPress که توسط توسط مهندس استنفورد برای کافئین طراحی شده است، ساده ترین راه برای داشتن یک فنجان قهوه ایده آل است.
  • در نهایت، برای مدیریت کارها،  شرکت Uber بیشتر از آن چیزی که فکر می کردم برای من مفید بود. در هر موردی اعم از رهایی از خطوط طولانی تاکسی در فرودگاه و یا هزینه ی تحویل از فروشگاه BestBuy (یک فروشگاه در امریکا که کامپیوتر، موبایل و لوازم الکترونیکی می فروشد.) و غیره.

حالا همه ی مواردی را که لازم بود، در اختیار دارید! سس اسرارآمیز برای افزایش بهره وری تان به اندازه ی تیم فریس در این سال پیش رو.

Stella Garber

© منبع: trello.com

© در تصویر معرفی مطلب از تصاویری از www.flaticon.com استفاده شده است.

ترجمه از سمیرا قلی زاده

سمیرا قلی زاده در دانشگاه تربیت مدرس ایمنی شناسی پزشکی خوانده است و مدرس زبان انگلیسی است. او به طبیعت، کتاب خواندن، آشنایی با دنیاهای جدید و مباحث توسعه ی فردی علاقه مند است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *