صبح خلاق تهران 26 اکتبر 2018

26 اکتبر 2018 رویداد صبح خلاق تهران یکصدا حاوی یک پیام از ما زمینی‌ها بود؛ صداقت.

رویداد صبح خلاق (CreativeMornings) عنوان رویدادی بین‌المللی است که اکنون در بیش از 180 شهر در سراسر دنیا برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن ایجاد بسترهای لازم جهت شکوفایی و رشد خلاقیت در جامعه و همچنین افزایش سطح فرهنگ عمومی جامعه است. این رویداد در یک جمعه از هر ماه میلادی با یک موضوع واحد در سراسر دنیا برگزار می‌شود و تمام شهرهای برگزارکننده، از یک سخنران مرتبط با موضوع دعوت می‌کنند تا در رویداد سخنرانی کند.

صبح خلاق در تهران از اردیبهشت 1396 آغاز شده و در آخرین جمعه هر ماه میلادی برگزار می‌شود. حضور در این رویداد برای تمام افراد جامعه آزاد و رایگان است.

این رویداد از سال 2008 توسط تینا راس اِیزنبرگ طراح و بلاگر سوئیسی پایه‌گذاری شد. رویدادی که ساختار بسیار ساده‌ای دارد. صرف یک صبحانه مختصر و شنیدن یک سخنرانی 20 دقیقه‌ای به صورت رایگان در جمعه هر ماه.

کمپانی‌های به‌نام و مطرح دنیا از جمله گوگل، فیس‌بوک، وردپرس، ادوبی، ویکس، میل چیمپ و شاتراستاک از این رویداد حمایت کرده‌اند و از حامیان برگزاری این رویداد و گسترش آن در دنیا بوده‌اند. البته هر کدام از شهرهای برگزار کننده این رویداد به صورت کاملاً مستقل و بدون دریافت هیچ‌گونه حمایت مالی فعالیت کرده و برای برگزاری رویداد خود، اقدام به جذب اسپانسرهای محلی می‌کنند.

افراد می‌توانند با ثبت‌نام، به صورت رایگان در این رویداد شرکت نموده و ضمن صرف صبحانه و استفاده از سخنرانی، با افراد خلاق جامعه خود بیشتر آشنا شده و زمینه‌های مختلف همکاری و ارتباطات بیشتر را از طریق شبکه‌سازی فراهم کنند.

سینما پردیس قلهک در بارانی پاییزی در انتظار یک رویداد بزرگ بود. شرکت چای احمد خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی خوشمزه را آماده کرده بود و بعد از دریافت کارت‌های آویز حالا نوبت صبحانه‌ای دلپذیر در خنکای پاییز بود. سپس استیکرهایی رنگی که بر اساس خودشناسی شخصیت شرکت‌کنندگان بود و می‌توانستیم آن‌ها را روی صورت، دست‌ها یا لباس خودمان بچسبانیم. استیکر بازوبند صداقت هم بود. شرکت راهکارهای سازمانی ریورز هم با بَج‌های لباس بامزه‌اش آن طرف حیاط حضور داشت.

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. سپس عباد غفوری مدیر صبح خلاق تهران آغازگر مراسم بود. سخنران کلیدی امروز محمود شهریاری بود. به نقل از سایت رسمی صبح خلاق تهران:

سخنران این ماه صبح خلاق تهران کسی است که وقتی کلمه اجرا و مجری‌گری را می‌آوریم، قطعا یکی از تصورات مشترک اکثر ماست. 59 ساله و اهل کردستان است و بیش از 30 سال فعالیت حرفه‌ای در زمینه اجرا داشته است.

برنامه «سلام صبح بخیر» آن روزها جز برنامه‌های بسیار پرطرفدار رادیویی بود که حتی شبکه خبری BBC اینترنشنال از آن به عنوان “وزارت بدون وزیر” یاد کرد. و یک برنامه شاد رادیویی صبحگاهی که ایشان به همراه جوادآتش افروز اجرا می‌کرد.  برنامه‌های تلوزیونی ایشان هم نوستالژی مشترکی برای همه ما ایرانیان است از جمله مسابقه “بخور بخور”، “شب بخیر تهران”، “وقتمون کمه” که همراه با کاظم احمدزاده اجرا می‌کرد و بسیاری از برنامه‌های دیگر.

او کسی است که از سالیان دور و از اوایل فعالیت صدا و سیما پس از انقلاب، نقشی پر رنگ در برنامه‌های رادیویی آن داشته است و بیشترین گزارش‌های مستقیم از جبهه‌های جنگ ایران و عراق را در آرشیو رادیو ایران دارد. بله؛ سخنران این ماه صبح خلاق تهران محمود شهریاری عزیز است؛ یکی از صادق‌ترین افراد فعال در حوزه رسانه که در هر زمانی محبوبیت خود را داشته است و مورد اعتماد مردم بوده است.
این ماه پای صحبت‌های محمود شهریاری می‌نشینیم و از صداقت و اهمیت آن می‌شنویم.

اما فوت یکی از عزیزان آقای شهریاری حضور او را در صبح خلاق 26 اکتبر نامقدور ساخته بود و فقط کلیپ معرفی و پیام صوتی ایشان برای عذرخواهی از عدم حضور در رویداد پخش شد. سخنران بعدی آقای مجید کیانپور بود. ایشان بیش از ۱۰ سال در سمت‌های مدیر آموزش و مدیر منابع انسانی در شرکت‌های بین‌المللی و موفق توتال و هنکل در ایران، فرانسه و خاورمیانه کار کرده است و به عنوان مشاور و مدرس با سازمان های متعددی همکاری داشته است. محور اصلی سخنان آقای کیانپور تعریف صداقت در برابر بهترین عملکرد بود؛ اینکه اوج صداقت بهترین عملکرد در کار است، وگرنه در لحظات بحرانی همه صادق‌ند.

پس از بخش پرسش و پاسخ، معرفی رویداد صبح خلاق اصفهان، پروژه‌ی فَرهنر و چند بخش کوچک دیگر، حالا نوبت به ارائه‌ی سخنرانی‌های سی ثانیه‌ای بود. آرنجینک همراه با احسان گرجی پیرامون یکی از دغدغه‌های اصلی این بنیاد یعنی دیالوگ سالم و کارآمد در این بخش حاضر بود. رویداد صبح خلاق تهران در آبان 97 با عکسی دسته‌جمعی در پس بارانی که زمین را روحی تازه بخشیده بود پایان یافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *