چرا بهار «فصل فرصت ها» است؟

بهار به راحتی می تواند فصل مورد علاقه مردم باشد، برای این واقعیت ساده که احساس بیداری، تولد دوباره و شروعی جدید را به همراه دارد. در این جستار با پنچ پیشنهاد برای افزایش بهره وری در بهار به قلم استفانی جاباردو آشنا می شویم.

ورود به بهار همانند خارج شدن از حالت سکون ذهن است که در زمستان ایجاد شده است. ما وقت زیادی را در منزل گذرانده ایم، لایه های فراوانی از لباس را بر تن کرده ایم و به معنای واقعی کلمه فکر می کنیم «من اصلا نمی خواهم حرکت کنم!» و بله، تمامی این کشمکش، عواطف ما را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین احساس می شود که ایده ها و اقدامات ما در حالت تعلیق قرار دارند، مانند سیالی بسیار آرام.

اما پس از آن، مادر خردمند طبیعت در انتهای ماه مارس با نوروز بهاری می آید و نور را بر آسمان و بدن ما می تاباند و یک چرخه ی جدید شکوفایی برای گل ها و همچنین برای ما آغاز می کند. ما شروع به برداشتن لایه ها می کنیم، احساس می کنیم که پویا و چابک هستیم، درست مثل اینکه ما سرانجام قادر هستیم بیشتر حرکت کنیم و برای بهره وری خود بیشتر تلاش کنیم. آب و هوای خوب همانند یک مجموعه باتری اضافی به سراغ ما می آید، روزها بلندتر می شوند، ما نور طبیعی بیشتری می گیریم، تراس های رستوران ها  در حال راه اندازی هستند، نوشیدنی های تازه عرضه می شوند و ما آن غروب های صورتی/نارنجی را دوباره می بینیم که بسیار دلتنگ شان شده بودیم: ا ل ه ا م  م ی گ ی ر ی م!

عکس نوشتی با تاکید بر نقش افکار سازنده در توسعه بهره وری شخصی در بهار

بنابراین ایده ها شروع به شکوفایی می کنند، ما حال خوبی داریم، تمایل داریم کارهایمان و پروژه هایمان را انجام دهیم، پذیرش بیشتری داریم و با ذهنی باز آماده ی تغییرات، راه حل ها و نظرات هستیم. همان طور که ما گل ها، درختان و میوه ها را می کاریم، بیایید بذرهای عزم، نظم و تلاش را بکاریم و اجازه دهیم بهره وری مان مثل چشمه بجوشد.

وقتی در مورد بهره وری صحبت می کنیم، قضیه برای هر فردی متفاوت است. برای بعضی از مردم، این امر به راحتی آب خوردن است تا کارها را انجام دهند، اما افرادی هستند که دوست دارند کارها را به تعویق بیندازند و با پایان مهلت مواجه شوند چون فکر می کنند در این صورت خلاقیت سر و کله اش پیدا می شود… اما نه!

پس بیایید همراه با انرژی بالا و حال خوب این بهار از این 5 نکته برای بهبود بهره وری خود استفاده کنیم یا حداقل، شروع کنیم روی آن کار کنیم.

1. روی هدف تان تمرکز کنید.

این مسئله کمی سخت است همه می دانیم. در ابتدا انگیزه داریم، اما انگیزه در طول زمان کمرنگ می شود. ما گرفتار، خسته، ناامید و بی تمرکز می شویم. سرمان حسابی شلوغ می شود،  بیش از حد کار کرده ایم و بی انگیزه می شویم. بنابراین، اگر شما قصد دارید تمرکز خود را حفظ کنید و در نتیجه بهره وری خود را افزایش دهید، عوامل برهم زننده زمان تان را پیش بینی کنید و کارها را ساده تر کنید. روش های مختلفی برای کمک به حفظ تمرکز شما وجود دارد. مهم تر از همه، اهداف خود را بنویسید تا بتوانید هر آنچه را که می خواهید به دست آورید روی کاغذ ببینید و چگونگی انجام را برنامه ریزی کنید.

یک مدیر موثر برای زمان خود باشید: بحران های کوتاه مدت و مشکلات را با سرعت مدیریت کنید، بر اهداف استراتژیک بلند مدت خود تمرکز کنید و از حواس پرتی و وقفه ها دوری کنید. با یک تکنیک ساده 15 دقیقه ای می توانید میزان اتلاف وقت را کاهش دهید و از تعویق انداختن برنامه ها جلوگیری کنید: یک فعالیت 15 دقیقه ای مرتبط با هدف خود انجام دهید و برایش زنگ هشدار تنظیم کنید. پس از 15 دقیقه می توانید تصمیم بگیرید که ادامه دهید یا خیر. معمولا می خواهید ادامه دهید؛ اما اگر این کار را نکنید، می توانید سراغ چیز دیگری بروید و کارتان را هم به تعویق نینداخته اید. همچنین به یاد داشته باشید که پیدایش یک عادت جدید به زمان زیادی نیاز دارد. پس با خودت صبور باش.

2. خودتان را بشناسید.

عادت کنید به اینکه از خودتان بپرسید چه چیزی شما را سرخورده می کند و آن چیزها را کنار بگذارید. سعی کنید ریتم خودتان را پیدا کنید. خودتان را خوب بشناسید، هر آنچه را که برای شما مناسب تر است انجام دهید و بر روی آن ها تمرکز کنید. این راز همان چیزی است که برخی افراد را قادر می سازد تا به سختی کار کنند و کارهایشان را به پیش ببرند. این یکی از رازهای بهره وری است.

3. ایده های خود را به اشتراک بگذارید و پروژه های خود را ارائه دهید.

به اشتراک گذاری ایده ها و ارائه پروژه ها؟! چرا؟! خوب، ممکن است بتوانید به شخص دیگری نیز کمک کنید. کسی آن بیرون می تواند حداقل از یکی از ایده های شما بهره مند شود. همچنین صحبت کردن از ایده های خود و گرفتن بازخورد به شما و بهبود بهره وری تان کمک می کند تا روی اهداف تان متمرکز بمانید و آن ها را تقویت کنید. یک راه برای رسیدن به این هدف این است که با افراد هم فکر ملاقات کنید و دوست های جدید پیدا کنید — شما شگفت زده خواهید شد از اینکه بسیاری افراد هم فکر علاقه مند به برقراری ارتباط با شما هستند. از این طریق شما می توانید پیشرفت پروژه تان در طول زمان را نیز پیگیری کنید.

4. کارها را به انجام برسانید.

به نظر خیلی آسان نمی آید؟! اما می تواند باشد! هر فعالیتی که برای یک روز، یک هفته یا حتی یک ماه خاص تعیین می کنید، به سرانجام برسانید. یک برنامه از آنچه نیاز دارید انجام دهید و مدت زمان لازم برای انجام آن ها تهیه کنید و رهایش نکنید! در تعداد زیادی از گام های بزرگ غرق نشوید؛ با فعالیت های کوچک شروع کنید تا هم انگیزه تان را بالا نگه دارید و هم با انجام آن ها یکی پس از دیگری به هدف نهایی نزدیک و نزدیک تر شوید. یکی دیگر از خوبی های این فعالیت های کوچک این است که روزهایی که زمان زیادی برای کار روی پروژه خود نداشته باشید یا زمان هایی که دوست ندارید روی آن کار کنید شور و شوق به شما می دهند تا شروع کنید و به سوی بهره وری بیشتر حرکت کنید.

5. به ترکیب بهار، شبکه سازی و افزایش بهره وری خوب فکر کنید.

بهار، جلسات شبکه سازی و افزایش بهره وری؟ بله! زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهاری ترشح هورمون سروتونین در مغز را افزایش می دهد که باعث می شود شما احساس سرخوشی و سرحالی داشته باشید. بنابراین اساسا در بهار همه در خلق و خوی بهتری هستند و آمادگی بیشتری برای ملاقات افراد جدید دارند و به دنبال افرادی هستند که می توانند در دستیابی به اهداف و حضور در پروژه ها سهیم باشند. پس هنگام رفتن به یک رویداد شبکه سازی، آموزشی یا چیزی شبیه آن ها کارت ویزیت تان را فراموش نکنید و بعضی از سوالات را برای شروع یک گفت وگوی آسان آماده کنید؛ برای مثال: چگونه از این رخداد با خبر شدید؟ شما در مورد این رویداد چه فکر می کنید؟ روی چه پروژه هایی متمرکز هستید و چرا تصمیم گرفتید به سراغ آن بروید؟ چگونه می توانم برای پروژه شما مفید باشم؟

عکس نوشتی با تاکید بر نقش اشتیاق و شور در توسعه بهره وری شخصی در بهار

شما می توانید این نکات را برای هر شغل و فعالیت در یک شرکت یا حتی در خانه با خانواده خود به کار گیرید، به عنوان مثال برای مدیریت خانه ای که در آن هر عضو خانواده دارای فعالیت ها و مسئولیت های منحصر به فرد مربوط به نگهداری خانه است.

به یاد داشته باشید: «در بهار به پروژه های خود مشغول شوید — فرصت های خود را قدر بدانید!» زندگی کوتاه است، حتی در بلندترین عمر آن. بنابراین، هر آنچه را که می خواهید انجام دهید، همین الآن مشغول آن شوید!

فصل بهارتان بهاری!

Stephanie Jabardo

© منبع: www.rosportlife.com

ترجمه از سمیرا قلی زاده

سمیرا قلی زاده در دانشگاه تربیت مدرس ایمنی شناسی پزشکی خوانده است و مدرس زبان انگلیسی است. او به طبیعت، کتاب خواندن، آشنایی با دنیاهای جدید و مباحث توسعه ی فردی علاقه مند است.

تصویر ورودی جستار های رهبریت شخصی آرنجینک
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *