ارزیابی عملکرد 360 درجه آرنجینک چگونه کار میکند؟
سیستم ارزیابی عملکرد شایستهنگر 360 درجه آرنجینک به شما کمک میکند:
- یک تجربهی ارزیابی موثر و دقیق از کارمندان و مدیران در مجموعه داشته باشید؛
- منابع انسانی مجموعهی خود را از جوانب گوناگون با استانداردهای به روز و در کلاس جهانی بسنجید؛
- کانالهای کارآمد فیدبک در مجموعه ایجاد کنید و فرهنگ سازمانی آن را خلق کنید.
الف
مصاحبه اولیه با منابع انسانی مورد ارزیابی
ب
تهیه چکلیستهای ارزیابی با طراحی سفارشی برای شرکت شما
ب
پ
اجرای پرسشنامههای ارزیابی توسط سطوح سازمانی بالایی، همسطح، پایینی و خود
ت
تحلیل دادهها، استخراج اطلاعات و بینشها، و ارائهی گزارش همراه با راهکارهای مناسب
ت
ث
ارائه فیدبک به منابع انسانی مورد ارزیابی بر اساس امتیازات کسب شده، تثبیت شاخصهای سازمانی مثبت و تقویت شاخصهای سازمانی مورد نیاز
ج
برگزاری کارگاههای آموزشی تعاملی برای شاخصهای با امتیازات کمتر در بدنهی ارزیابی
ج
شاخصهای سازمانی مورد توجه در ارزیابی عملکرد 360 درجه آرنجینک چه هستند؟
در مرحلهی اول در ارزیابی عملکرد 360 درجه آرنجینک یک مصاحبهی شفاهی حضوری یا آنلاین با افراد مورد ارزیابی در شرکت شما برگزار میشود. در این مصاحبه گفتوشنودی پیرامون برخی از شاخصهای سازمانی – که از قبل با مدیران مجموعه به توافق رسیده است – با ایشان خواهیم داشت. این شاخصها میتوانند از جنس زیر باشند:
ارزیابی عملکرد 360 درجه آرنجینک چگونه برای شما سفارشیسازی میشود؟
We customize it.
ارزیابی عملکرد 360 درجه آرنجینک چگونه برای شرکت شما سفارشیسازی میشود؟
روندنمای طراحی تا اجرای سیستم ارزیابی 360 درجه آرنجینک را یکبار دیگر در نظر بگیریم. مراحل الف و ب ما را با منابع انسانی مورد ارزیابی در شرکت شما آشنا میکند، و همچنین شاخصهای سازمانی مورد تاکید شرکت در طراحی چکلیستهای ارزیابی – با همفکری مدیران این پروژه در شرکت – تاثیرگذار هستند. این ارزیابی عملکرد 360 درجه شایستهنگر استانداردهای این تیپ ارزیابی را داراست، اما رنگآمیزی و شخصیت سازمانی شما در آن جاری است.
We clarify it.
ارزیابی عملکرد 360 درجه آرنجینک چگونه در ترسیم مسیر پیشرفت شغلی و تعالی سازمانی برای همکاران در مجموعهی شما موثر است؟
شاخصهای سازمانی که در طراحی این ارزیابی 360 درجه استفاده میشوند – اعم از مهارتهای سخت و نرم شغلی در جایگاه descriptors ارزیابی – به گونهای تعریف و جانمایی میشوند که به مثابهی چکلیست پیشرفت شغلی برای منابع انسانی مورد ارزیابی ایفای نقش میکنند، که آگاهی از آنها ذهنیت رشد شفافی را از انتظارات سازمانی ارائه میدهد.
همچنین در فرمولاسیون ارزیابی کمی امتیازات این ارزیابی 360 درجه در شرکت شما این قابلیت وجود دارد جدولهای پیشرفت در سطوح سازمانی بهروز رسانی شوند. این بهروز رسانی کمک میکند که نقش امتیازات کسب شده در هر فرم ارزیابی در نوبتهای متوالی اجرای ارزیابی (در کنار شاخصهای ثابت مانند تحصیلات، تجربهی کاری در مجموعه شما و …) در راستای پروموشنهای شغلی بصورت دقیق، شفاف و قابل هدفگذاری برای اعضای تیمها و مدیران تیمها تعریف شوند.
We fulfill it.
ارزیابی عملکرد 360 درجه آرنجینک چگونه اهداف و ارزشهای شرکت شما را تقویت میکند؟
هرم چشمانداز و ماموریت شرکت شما نقطهی اتکای این ارزیابی برای حرکت در مسیر باورها، چشماندازها، ماموریتها، اهداف استراتژیک و اقدامات و شاخصهای کلیدی عملکرد در شرکت است. مراحل الف تا ج در مقام طراحی ارزیابی، اجرا، تحلیل، فیدبک و آموزشهای سازمانی در مسیر Visions & Missions شرکت گام بر میدارند تا با همافزایی، موجبات تقویت فرهنگ سازمانی مجموعهی شما را نیز فراهم آورند.
خلق فرهنگ سازمانی Feedback و آموزشهای آن
خلق فرهنگ سازمانی فیدبک یکی از دستاوردهای جانبی اجرای ارزیابی عملکرد 360 درجه آرنجینک در مجموعهی شما میباشد.
- در گام الف، با مصاحبه با منابع انسانی مورد ارزیابی شرایطی را فراهم خواهیم نمود که نظرات پیرامون شاخصهای سازمانی مورد توجه شرکت شما به خوبی شنیده شوند و اهمیت داده شوند؛
- در گام ب، در طراحی چکلیستهای ارزیابی کانالهای فیدبک به نحوی ایجاد میشوند که شاخصهای سازمانی مورد تاکید مجموعهی شما و ظرایف مدیریت منابع انسانی در کلاس جهانی در کنار هم یک تجربهی سنجش دقیق، قابل اطمینان و مفید از جانب مدیران، همکاران و خود منابع انسانی مورد ارزیابی فراهم آورند؛
- در گام پ، اجرای ارزیابی از حیث رابط کاربری (UI) و تجربهی کاربری (UX) شرایط برقراری یک فیدبک موثر را فراهم میکند؛
- در گام ت، در گزارش تحلیلی، فیدبک ما نسبت به رابطهی شاخصهای سازمانی جاری در شرکت شما و اجرای آنها در بین منابع انسانی مورد ارزیابی 360 درجه تقدیم میگردد، و راهکارهای مناسب جهت تثبیت و ترمیم شاخصها و اجرای بهتر آنها ارائه میشود؛
- در گام ث، در جلسات ارائه فیدبک به هر یک از منابع انسانی مورد ارزیابی، راهنماییهای لازم جهت بهبود عملکرد و امتیازات با توجه به هرم چشمانداز و ماموریت شرکت، تفکر تحلیلی و انتقادی نسبت به عملکرد خویش، و دیالوگ سازمانی موثر در راستای ارائه و دریافت فیدبک در تیمهای کاری ارائه میگردد؛
- در گام ج، و نظر به نگاهی کلی به فرآیند ارزیابی طی شده تا کنون و شاخصهای ارزیابی که نیارمند توجه ویژه در سازمان شما هستند، ارائه آموزشهای سازمانی در قالب کارگاههای تعاملی پیشنهاد میگردند.