فیدبک دستاوردها و دستیابیهای سیستم را زیادتر میکند. فرهنگ فیدبک اگر به درستی شکل گرفته باشد به ما یادآوری میکند که فیدبک مثبت اگر همیشگی باشد منجر به متلاشی شدن سیستم میشود، و فیدبک منفی به پایستاری سیستم کمک میکند. اما مهارت فیدبک را چگونه در سازمان تقویت کنیم؟
فیدبک مثبت، فیدبک منفی؛ کدام فیدبک؟
اما منظور از فیدبک چیست؟ فیدبک میتواند یک تایید ساده ولی بهموقع روی یک فرآیند در حال اجرا باشد، یا برساخت تلاشهای اصلاحی روی روندی باشد که خروجی مطلوب را از لحاظ فنی، همخوانی روشها و یا صحت استراتژی نمایش نمیدهد. فیدبک چه به صورت رسمی یا دوستانه باشد، از نگاه مدیریت منابع انسانی نیازمند وجود «کانالهای فیدبک» در مجموعه است که آگاهانه و در گلوگاههای درست و هوشمندانه خلق شده است. در یک سیستم با شعور استراتژی متعالی و فرهنگ فیدبک غنی، انواع فیدبکهای مثبت و منفی از جانب ناظران سیستم، کارشناسان مجموعه و مدیران سازمان در حال ارائه و دریافت است.
فیدبک مثبت که چرایی تایید را بیان نمیکند در یک فرهنگ فیدبک عالی جایی ندارد، همانگونه که یک فیدبک منفی که راهکارهایی برای بهتر شدن و نیکبودی مجموعه ارائه نمیدهد و دردی از سازمان دوا نمیکند. خلق فرهنگ فیدبک و آموزش مهارت فیدبک در سازمان شما کمک میکند کانالهایی بیآفرینید که همهی بازخوردهای منفی و مثبت دیده شوند، فیدبکهای منفی با راهکارهایی پیرامون بهبود روشها همراه باشند، فیدبکهای مثبت با تبیین چرایی وجود، خود را تقویت کنند، و رفته رفته حالِ خوب منابع انسانی در مجموعه لحاظ شود.
خدمات مشاوره و بهبود ساختار و عملکرد منابع انسانی راهکارهای پویا نارنجی
چرا کارتهای Kudos راهکارهای پویا نارنجی میتوانند مکمل خوبی برای فرهنگ فیدبک باشند؟
همانطور که در بالا اشاره شد، کارتهای Kudos راهکارهای پویا نارنجی در طراحی سیستم فیدبک و پیادهسازی آن گامی موثر به شمار میآیند. Kudos با پیشینهی واژگانی خود که ریشه در یونان باستان دارد به معنای «تشویق در قبال انجام یک کار خوب» میباشد. اکنون راهکارهای پویا نارنجی در دیزاین و عملیاتیسازی سیستم فیدبک در سازمان شما این امکان را فراهم آورده است که با تلفیق کارتهای Kudos و متد ارائه فیدبک The 4 Suits مسیری تازه و ساده، تسهیل شده، هوشمند و ارزشآفرین برای ارائه و دریافت فیدبک در کلیه سطوح منابع انسانی مجموعه از جمله کارمندان و مدیران بسازد.
احسان گرجی