فیدبک دستاوردها و دستیابی‌های سیستم را زیادتر می‌کند. فرهنگ فیدبک اگر به درستی شکل گرفته باشد به ما یادآوری می‌کند که فیدبک مثبت اگر همیشگی باشد منجر به متلاشی شدن سیستم می‌شود، و فیدبک منفی به پایستاری سیستم کمک می‌کند. اما مهارت فیدبک را چگونه در سازمان تقویت کنیم؟

فیدبک مثبت، فیدبک منفی؛ کدام فیدبک؟

اما منظور از فیدبک چیست؟ فیدبک می‌تواند یک تایید ساده ولی به‌موقع روی یک فرآیند در حال اجرا باشد، یا برساخت تلاش‌‌های اصلاحی روی روندی باشد که خروجی مطلوب را از لحاظ فنی، همخوانی روش‌ها و یا صحت استراتژی نمایش نمی‌دهد. فیدبک چه به صورت رسمی یا دوستانه باشد، از نگاه مدیریت منابع انسانی نیازمند وجود «کانال‌های فیدبک» در مجموعه است که آگاهانه و در گلوگاه‌های درست و هوشمندانه خلق شده است. در یک سیستم با شعور استراتژی متعالی و فرهنگ فیدبک غنی، انواع فیدبک‌های مثبت و منفی از جانب ناظران سیستم، کارشناسان مجموعه و مدیران سازمان در حال ارائه و دریافت است.

فیدبک مثبت که چرایی تایید را بیان نمی‌کند در یک فرهنگ فیدبک عالی جایی ندارد، همانگونه که یک فیدبک منفی که راهکارهایی برای به‌تر شدن و نیک‌بودی مجموعه ارائه نمی‌دهد و دردی از سازمان دوا نمی‌کند. خلق فرهنگ فیدبک و آموزش مهارت فیدبک در سازمان شما کمک می‌کند کانال‌هایی بیآفرینید که همه‌ی بازخوردهای منفی و مثبت دیده شوند، فیدبک‌های منفی با راهکارهایی پیرامون بهبود روش‌ها همراه باشند، فیدبک‌های مثبت با تبیین چرایی وجود، خود را تقویت کنند، و رفته رفته حالِ خوب منابع انسانی در مجموعه لحاظ شود.

خدمات مشاوره و بهبود ساختار و عملکرد منابع انسانی راهکارهای پویا نارنجی

  • 1 |مطالعه سیستم و روش‌ها|

    توضیحات بیشتر

    در گام نخست سیستم‌ها و روش‌های جاری مدیریت منابع انسانی سازمان، پروتکل‌های ارزیابی و کانال‌های گزارش‌دهی توسط راهکارهای پویا نارنجی مورد مطالعه دقیق قرار می‌گیرد.

  • 2 |مصاحبه اعضای تیم‌ها|

    توضیحات بیشتر

    در گام دوم اعضای تیم‌های کاری در فضایی صمیمی اما حرفه‌ای مصاحبه می‌شوند و شناخت آنان نسبت به مفهوم فیدبک، حس آن‌ها از دریافت فیدبک، آمادگی آنان نسبت به ارائه فیدبک به همکاران و مدیران، و تاثیرگذاری فیدبک برای آن‌ها سنجیده می‌شود.

  • 3 |همفکری با مدیران تیم‌ها|

    توضیحات بیشتر

    در گام سوم در جلسات همفکری با مدیران سازمان انتظارات مجموعه از برقراری کانال‌های فیدبک، آماده‌سنجی اعضای تیم‌ها برای دریافت و به‌کاربستن فیدبک‌های منفی و مثبت، و ظرفیت سازمان در خلق فرهنگ فیدبک و Kudos گفت و شنود می‌شود.

  • 4 |کشف گلوگاه‌های فیدبک|

    توضیحات بیشتر

    در گام چهارم و با تکیه بر دانش ترکیبی مهارت فیدبک، و نظر به گام‌های 1 الی 3، گلوگاه‌های فیدبک در سازمان شناسایی می‌شوند.

  • 5 |دیزاین کانال‌های فیدبک|

    توضیحات بیشتر

    در گام پنجم می‌کوشیم با به‌کارگیری ظرافت‌ها و دوراندیشی‌های سرویس دیزاین و در نظرگیری بهترین رابط کاربری و موثرترین تجربه کاربری، یک سیستم ارائه و دریافت فیدبک و Kudos شخصی‌سازی شده برای سازمان شما را طراحی کنیم.

  • 6 |طراحی کارت‌های Kudos|

    توضیحات بیشتر

    کارت‌های Kudos با طراحی اختصاصی راهکارهای پویا نارنجی برای سازمان شما، کمک می‌کنند تجربه‌ای چابک، موثر و دوست‌داشتنی را از ارائه و دریافت فیدبک برای منابع انسانی سازمان بیآفرینید.

  • 7 |پیاده‌سازی سیستم فیدبک و Kudos روی اتوماسیون داخلی مجموعه|

    توضیحات بیشتر

    در گام هفتم سیستم طراحی شده فیدبک و Kudos را در همراهی با مهندسین آی‌تی مجموعه شما روی اتوماسیون داخلی سازمان شما پیاده‌سازی می‌کنیم تا همواره به عنوان یکی از ابزارهای ویژه سازمان شما و اضافه شده به سرمایه‌های پایدار خلق شده در نیک‌بودی و ارتقای منابع انسانی موثر باشد.

  • 8 |آموزش سیستم فیدبک و Kudos به کارکنان و مدیران سازمان|

    توضیحات بیشتر

    آموزش یک سیستم تازه تاسیس در سازمان شما حلقه‌ی مفقوده‌ی بهره‌وری مجموعه در به‌کارگیری آن سیستم و خلق حسِ خوب در تجربه‌ی کاربری با آن سیستم است. در گام هشتم آموزش‌های عملی مهارت فیدبک و Kudos سازمان شما به کارکنان و مدیران توسط راهکارهای پویا نارنجی ارائه می‌گردد.

    Feedback Training

  • 9 |مطالعه سیستم فیدبک و Kudos در حین اجرا و Debugging|

    توضیحات بیشتر

    راهکارهای پویا نارنجی متعهد است روند طراحی و پیاده‌سازی سیستم فیدبک و Kudos را در سازمان شما تا مشاهده و تحلیل سیستم حین کار، کاستی‌زدایی، نیرومندسازی و دستیابی به بالاترین کیفیت در حین اجرا دنبال کند. این کار برای ما لذتبخش است.

چرا کارت‌های Kudos راهکارهای پویا نارنجی می‌توانند مکمل خوبی برای فرهنگ فیدبک باشند؟

همانطور که در بالا اشاره شد، کارت‌های Kudos راهکارهای پویا نارنجی در طراحی سیستم فیدبک و پیاده‌سازی آن گامی موثر به شمار می‌آیند. Kudos با پیشینه‌ی واژگانی خود که ریشه در یونان باستان دارد به معنای «تشویق در قبال انجام یک کار خوب» می‌باشد. اکنون راهکارهای پویا نارنجی در دیزاین و عملیاتی‌سازی سیستم فیدبک در سازمان شما این امکان را فراهم آورده است که با تلفیق کارت‌های Kudos و متد ارائه فیدبک The 4 Suits مسیری تازه و ساده، تسهیل شده، هوشمند و ارزش‌آفرین برای ارائه و دریافت فیدبک در کلیه سطوح منابع انسانی مجموعه از جمله کارمندان و مدیران بسازد.

تو خیلی توانمندی!

فکر می‌کنم دیروز در جلسه‌ی پرزنتیشن تمرکز کافی رو نداشتی و خودت نبودی. نگران نباش… من مطمئنم با تمرین بیشتر هفته‌ی بعد همه رو شگفت‌زده خواهی کرد!

تو بی‌نظیری!

مرسی که کنارمون در تیم هستی و همیشه deadline ها رو بموقع به انجام می‌رسونی!

بهت افتخار می‌کنیم!

اینکه همیشه وقتی همه به راه A یا B فکر می‌کنند تو یه راه جذاب دیگه اون وسط‌ها پیدا می‌کنی و خیال همه‌مون رو راحت می‌کنی باعث می‌شه به همکاری با تو افــــــــتخار کنیم! راستی به ما هم یاد می‌دی؟

احسان گرجی