این یک رویداد ساده نیست!

آبان ماه سال پیش بود که به واسطه‌ی دوستم با یک ایونت آشنا شدم. ایونتی که در اون، چندین نفر دور هم جمع می‌شوند و هر ماه یک برنامه‌ای رو برگزار میکنن. صبح خلاق تهران، یه رویداد جهانیه ‌و هر ماه یک گروه از شهرهایی که عضو این رویداد هستن، موضوع رو انتخاب میکنن.

اینجا یه رویداد ساده نیست، تو این رویداد همه با هم تعامل دارن، با هم حرف میزنن و هر بار یه عالمه دوستی های جدید شکل میگیره.

حتی یه جایزه‌ام دارن به اسم «امید شهر» که این جایزه برای کساییه که برای بهتر کردن حال مردمای شهرشون تلاش میکنن! به طور مثال اخرین جایزه به اقای سروش صلواتیان، به خاطر کارهایی که برای جازموریان کردند، تعلق گرفت.

هر ماه یک تم انتخاب میشه و متناسب با اون سخنرانان. سخنران اون ماه چند دقیقه راجع به موضوعی که انتخاب شده حرف میزنه و همه رو جذب اون موضوع میکنه.

تصویری از صبح خلاق تهران
تصویری از صبح خلاق تهران

تو چه رنگی هستی؟

هدف CMT (یا همان صبح خلاق تهران) اینه که ما اونروزِ خودمون رو متفاوت شروع کنیم؛ یک روز از ماه رو با این رویداد و بقیه روزهارو با خودمون.

هر ماه اسپانسر های مختلفی این رویداد رو حمایت میکنن مثل چای احمد، رستوران روحی و …

حالا بریم یه قدمی بزنیم تو یک روز از این ایونت:

پذیرش ساعت ۹ شروع میشه و از ۸:۴۵ کم کم صف‌ها شکل میگیرن و جمعیت مدام زیاد میشه. صف یواش یواش جلو میره و هرکس اسم خودش رو که با اون ثبت نام کرده به مسئول پذیرش میگه و کارت ورودی میگیره و میندازه گردنش. همه دارن لبخند میزنن و خوشحالن. حتی یک نفر هست که مدام بهتون یادآوری میکنه که لبخند بزنید. چندتایی استند دورتادور فضای اونجاست و سر هر کدوم هم افراد مختلفی در حال گپ و گفتگو هستند؛ مثلا یه استند مخصوص «ایس بریکینگ تگ»هاست. یک سری تگ های چسبی با رنگ‌های مختلف که هر کدوم یه معنی میده. هدفشونم اینه که افراد بتونن راحت تر با هم وارد صحبت بشن.

یه استند دیگه «فرشتو» است که هدفش افزایش میزان مطالعه است. به این صورت که شما هم میتونین بهشون کتاب اهدا کنین و هم کتاب قرض بگیرین. اما اگر کتابی قرض گرفتید، وقتی که تمومش کردید باید اونو یه جای شهر بذارین که برسه به نفر بعدی و این زنجیره همینجوری ادامه پیدا میکنه.

تصویری از صبح خلاق تهران
تصویری از صبح خلاق تهران

ماگ خودت را به صبح خلاق تهران بیار!

بعد میرسیم به قسمت صبحانه و چای و قهوه و ادامه‌ گپ و گفتگو. معمولا صحبتها یک ساعتی طول میکشه. تو این بین هم چند نفری عکاس هستند که معمولا همه لحظه ها رو‌ثبت میکنن.

بعد از صبحانه نوبت میرسه به سخنرانی. همه وارد سالن میشن و هر کی یه جارو برای نشستن انتخاب میکنه. دو ردیف اول اما همیشه به سخنرانان اصلی صبح خلاق تهران اختصاص داده میشه.

برنامه با صحبت های آقای غفوری، مدیر تیم صبح خلاق، و آقای افشار مدیر برگزاری، شروع میشه که یه تاریخچه کوچیک از شروع این رویداد‌ها میگن و بعدش در مورد موضوع هر ماه یک توضیحی میدن. معمولا یک آنونس کوتاه درمورد  سخنران پخش میشه و بعد نوبت به صحبت‌های سخنران  اصلی میرسه. وقتی که صحبت‌های سخنران تموم میشه چند دقیقه‌ای رو بهمون وقت میدن که اگر حول محور صحبت‌های سخنران سوالی داریم، اون رو روی برگه هایی که از قبل در اختیارمون قرار میدن، بنویسیم. از بین سوالات به صورت رندوم و بسته به زمان، چند تایی انتخاب میشن و سخنران به اونها جواب میده و راجع به اونها صحبت میکنه. وقتی سخنرانی تموم میشه، نوبت به قسمت thirty-second pitch — سخنرانی سی ثانیه ای — میرسه که هر دفعه افراد جدیدی تو این بخش صحبت میکنن. هر فرد فقط ۳۰ ثانیه وقت داره که صحبت کنه و موضوعش باید جدید و جالب و جذاب باشه.

در آخر، نوبت به عکس دسته جمعی صبح خلاق تهران میرسه و همه برای گرفتن عکس، دور هم جمع میشن.

بعد از عکاسی همه به محوطه برمیگردن و پذیرایی ادامه پیدا میکنه. صحبت ها همچنان ادامه داره و حتی میشه با سخنران از نزدیک صحبت کرد و سوال پرسید.

دیگه اخرای برنامه‌اس. کم کم سالن خالی و خلوت میشه. رسیدیم به نزدیکای ظهر جمعه؛ ولی این برامون یه جمعه معمولی نبود و لحظه شماری میکنیم تا ماه بعد و یه ایونت جذاب دیگه.

شادی فضل؛ دنبال کننده ی صبح خلاق تهران

شادی فضل

شادی فضل دانش‌آموخته مقطع ارشد بیوتکنولوژی میکروبی از دانشگاه علوم پزشکی است و هم اکنون در فیلد خود مشغول به پژوهش می‌باشد. او به فیلم، موسیقی و کتاب بسیار علاقه‌مند است و شیرینی‌پزی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *