پاییز به راحتی می‌تواند، و اصلا می‌خواهد، در تو نفوذ کند. بپذیرش!

قبلا در جایی در همین سایت نوشته بودیم پاییز قطب است. او آن ورِ دیگر بهار است که ساعت طبیعت کمتر یاری‌ش می‌کند و به واسطه‌ی تغییرات آب و هوایی، روشنایی روز، شیمی بدن خودمان و غیره این پتانسل را دارد که به فصلی به درد نخور، افسرده، افسرده کُن و تاریک تبدیل شود. اما تو پاییز را برای خودت کن. از آن شخصی‌ترین فصل را برای خودت بساز. چیزی مثل یک فیلم شخصی به شدت ضد پیرنگ!

پیشنهاد آرنجینک این است که روی این سه ناحیه‌ برای خودت خوب وقت بگذاری: توسعه فردی، پیشرفت شغلی و خلاقیتِ بیشتر. پاییز حامل آن صبر و حوصله‌ای است که در آن بیشتر بخوانی، دستت را در جیب پالتویت بکنی و بیشتر راه بروی، موسیقی خوب گوش کنی و خلاصه با خودت قرار زیاد بگذاری. مثلا می‌توانی در این فصل با خودت قرار بگذاری کمتر در شبکه‌های اجتماعی وقت بسوزانی و بیشتر بنویسی. چون نوشتن برای خودت و از آرزوهایت تمرکز و آرامش می‌آورد.

در این پاییز خودت را ببر به یک بوت کمپ اختصاصی پیشرفت شغلی! دارایی‌های فکری برای پیشرفت در شغلت را جمع و جور کن. به کسب و کارت و راه‌های توسعه‌ی آن بیاندیش و دستی به سر و روی مهارت‌های شغلی‌ت بکش. روی عمق بخشیدن به کارت و ارتقای استانداردهای آن تمرکز کن و از در معرض شو آف‌های بی حاصل در فضای مجازی قرار گرفتن فاصله بگیر. تمام انرژیت را بگذار در افزایش کیفیت کارَت. متعهدانه بهترینِ خودت باش، بالاخره دیده می‌شوی.

جشنواره‌ی رنگ‌ها در پاییز را می‌بینی؟ موسیقی خش‌خش برگ‌ها زیر پایت را چطور؟ می‌شنوی؟ صبح‌های تازه کننده‌اش؟ عصرهایش که زود گره می‌خورد به شب و آرامش‌بخش است؟ می‌بینی؟ منابع بیشتر می‌خواهی برای الهام گرفتن از پاییز تا جریان سیال ذهنت را رها کنی برود جستجو و کنجکاوی؟ ماه تولد خلاقیت براحتی می‌تواند مهر، آبان یا آذر باشد.

مطالعه‌ی مطالب زیر از بنیاد آرنجینک می‌تواند تجربه‌ی پاییزانه‌ی دلنشین‌تری برای شما بسازد.