6 روش برای افزایش بهره وری در پاییز

همانطور که غروب ها رو به تاریکی می روند و هوا سردتر می شود، ممکن است متوجه تغییراتی در میزان بهره وری تان شوید. وقتی صبح هنگام خنک و تاریک است، بلند شدن از تخت خواب و رفتن به محل کار سخت تر می شود. توجه ویژه به بهره وری با شروع پاییز ایده خوبی به نظر می رسد. شما می توانید برای سه ماهه بعدی برنامه ریزی کنید و به راه هایی که بیشترین استفاده را از روز خود دارید بنگرید. در اینجا مواردی است که باید در ذهن تان حک کنید؛ نکته هایی که به موفقیت و بهره وری شما در پاییز کمک می کند.

به باشگاه سر بزنید.

با حفظ رژیم تناسب اندام در پاییز سالم بمانید. اگر ورزش کردن خارج از منزل در تابستان بسیار خوب است، شاید در پاییز عضو شدن در یک باشگاه و داشتن مکانی برای تمرین کردن در روزهای بارانی پاییز نیز مطلوب باشد. ورزش واقعا می تواند به بهبود بهره وری تان کمک کند و شما را بیشتر متمرکز کند. برنامه ی ورزشی منظم خود را برای هر هفته تنظیم کنید و بنابراین زمان مناسب برای رفتن به باشگاه در اطراف محل کارتان را  نیز پیدا می کنید.

کمی نور آفتاب بگیرید.

در پاییز دفتر محل کار به تدریج کمی تاریک تر می شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که مقداری نور طبیعی در دفتر محل کارتان دارید و در روزهای آفتابی سری به بیرون بزنید. بسیاری از افراد در فصل پاییز و زمستان، زمانی که روزها کوتاه هستند و نور خورشید زیاد نیست، مستعد اختلال عاطفی فصلی هستند. این امر می تواند به طور جدی بر میزان بهره وری شما تأثیر بگذارد، بنابراین مصرف کمی ویتامین D در زمان درست ارزشمند خواهد بود.

نمایی از نور آفتاب و پاییز و کار کردن در هوای آزاد

تا محل کارتان پیاده بروید.

این که هوا سردتر است به این معنی نیست که دیگر نمی توانید تا محل کارتان پیاده روی کنید. اگر قبل از کار کمی هوای تازه دریافت کنید و ورزش سبک داشته باشید، احساس سرحالی بیشتری دارید و آماده ی یک روز خوب خواهید بود. حتی اگر شما آن را چند روز در هفته انجام دهید، واقعا می تواند موثر باشد.

دمای محل کارتان را بررسی کنید.

وقتی هوا خیلی گرم و یا خیلی سرد است، هیچ کس خوب کار نمی کند. اگر شما در محل کارتان بر صندلی خود نشسته اید و می لرزید، تمرکز کردن بسیار سخت خواهد شد. اینکه در محل کار احساس راحتی نکنید چندان مطلوب نیست. دمای اتاق را چک کنید و آن را روی دمای مناسب مورد توافق همه ی همکاران تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که اگر هوای اداره ی شما به آسانی دم می شود، پنجره ها را باز کنید. همان طور که هوا سردتر می شود بسیاری از مردم تمایلی به باز کردن پنجره ها ندارند، اما اگر می خواهید بهره وری خود را حفظ کنید، مهم است که به طور منظم هوای تازه دریافت کنید.

زمان های استراحت کافی داشته باشید.

این قاعده سختگیرانه ای است که باید در تمام طول سال در برنامه ی خود لحاظ کنید: ساعت های طولانی بدون زمان استراحت کار نکنید! ممکن است فکر کنید که کار بیشتری انجام می دهید، در صورتی که در واقعیت اگر شما به طور منظم استراحت داشته باشید تا ذهن تان را شفاف سازید، بهره وری بیشتری خواهید داشت؛ حتی اگر آن استراحت فقط نوشیدن سریع یک فنجان قهوه یا رفتن پنج دقیقه ای خارج از دفتر باشد.

برای فصل پاییزتان اهدافی را مشخص کنید.

برای حفظ انگیزه در طول پاییز شما به اهداف فصلی نیاز خواهید داشت. در مورد آنچه که می خواهید طی چند ماه آینده به آن دست یابید، فکر کنید و آن اهداف و مقاصد را بنویسید. ممکن است شما بخواهید اهداف روزانه، هفتگی و ماهانه داشته باشید تا خودتان را به چالش بکشید.

Neil Maycock

© منبع: CEOHangout

© عکس این صفحه از Dallas Reedy است، و در تصویر معرفی مطلب از تصاویری از www.flaticon.com و design.tutsplus.com استفاده شده است.

ترجمه از سمیرا قلی زاده

سمیرا قلی زاده در دانشگاه تربیت مدرس ایمنی شناسی پزشکی خوانده است و مدرس زبان انگلیسی است. او به طبیعت، کتاب خواندن، آشنایی با دنیاهای جدید و مباحث توسعه ی فردی علاقه مند است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *