با انجام این 5 گام یک دسکتاپ مرتب و کارآمد داشته باشید!

طنازان دنیای صفر و یک ها می گویند «دسکتاپ رو ببین، یوزر رو بشناس!» دسکتاپی که مملو از فولدرها و فایل هایی ست که سالی یکبار هم سراغشان نمی رویم دسکتاپی غیر کارآمد و دوست نداشتنی است. در ادامه 5 گام تا داشتن یک دسکتاپ زیباتر را با هم مرور می کنیم.

تصویری از یک دسکتاپ شلوغ و نا کارآمد

5 گام تا یک دسکتاپ زیباتر

یک. وجود هر گونه فایل (عکس، Word، pdf، …) روی دسکتاپ هیچ ضرورتی ندارد. آن ها را در فولدرهای مرتبط مثل My Documents یا فولدر پروژه ای خاص که آن ها به آن تعلق دارند بازگردانیم.

دو. خیلی از shortcut ها روی دسکتاپ غیر ضروری هستند. برنامه هایی که خیلی به کارمان می آید را مثل Internet Browser در taskbar پایین pin کنیم، و بقیه را پاک کنیم.

سه. فولدرهایی که باقی می مانند را با توجه به تم کارآیی دسته بندی کنیم و در سه کنج دسکتاپ بچینیم. برای این کار باید روی دسکتاپ کلیک راست کنیم و وارد منوی View شویم. بهتر است بالای دکمه ی start فولدر یا آیکونی نگذاریم؛ زیاد پیش می آید به جای کلیک روی آن منوی استارت باز شود.

چهار. شکل فولدرهای باقی مانده را نیز خوشگل تر کنیم. برای مثال برای فولدر موسیقی هایمان وارد این سایت شویم، واژه ی music را سرچ کنیم و یک آیکون زیبا را با فرمت ico دانلود کنیم. سپس روی آن فولدر کلیک راست کنیم، وارد منوی Properties شویم، به زیر منوی Customize برویم، گزینه ی Change Icon را بزنیم و آن تصویر دانلود شده را انتخاب کنیم.

Properties –> Customize –> Change Icon

پنج. تصویر پس زمینه را هم هر از چند گاهی تغییر دهیم، یا از گزینه ی تعویض خودکار تصاویر پس زمینه در منوی Personalize دسکتاپ کمک بگیریم. همچنین می توانیم Theme های دلخواه مان را دانلود کنیم تا تصاویر پس زمینه رنگ و بویی دیگر بگیرند.

حالا یک محیط کاری درجه یک روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود داریم که دیگر دلمان نمی آید از آن دل بکنیم. راستی در نظر داشته باشید که نکات بالا با تجربه ی کاربری سیستم عامل ویندوز نوشته شده اند.

احسان گرجی

مدرس رهبری و توسعه فردی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر تبلیغات نارنگ، خبرنامه ی آرنجینک